Pazartesi, Nisan 14, 2014

Seçim ve Sonrası

>>>>Güneşli bir pazar günüydü.. Ümit vaat eden sıcacık bir gün.. Oyumu kullanacağım ilkokul a doğru yürüyorum.. insanlar düşenceli  ve dalgın.. Çok azı gülümsüyor.. ümitsiz.. sandığıma ulaştım.. düzgün bi şekilde oyumu kullandım.. Sonrasında, dışarıda oturup sayım zamanını bekledim.. 
>>>>Evet uzun zamandır bu yazıyı yazmak istiyorum.. Ama nedense duygularım ve düşüncelerim karmaşıkken yazamadım.. Gerginken yazmak istemedim.. Bekledikçe de gördüm ki sandık ta bulunup bunu  aktarmak bir trend olmuş.. bir sürü blog' ta yazıldı, çizildi.. yazılanları okudukça tekrar gerildim.. Önemli olduğunu düşündüğüm bu olaylar ile ilgili burada mutlaka bir dip not düşmeliyim.. artık yazmalıyım.. Gündemin değiştiği şu günlerde yazmak en güzeli.. içimden geldiğince.. 
>>>>Çoğunuz seçim bitimi neler oluyor, biliyorsunuzdur.. Yine de kısaca seçim sonrasını özetlemek gerekirse: Sandıklar açılır, zarflar sayılır, pusulalar istiflenir.. YSK görevlileri ve müşahitler gözetiminde sayılır.. Tutanaklara işlenir.. imzalanır.. zarflar, oylar (geçerli/geçersiz), hepsi çuvalın içine konur.. Mühürlenir.. Polis ve müşahit gözetiminde YSK ilçe temsilciliğine teslim edilir.. çok karmaşık olmayan ve bence de oldukça güvenilir bir süreç..!..

Sandık tutanağı, TOA, 2014

>>>>AMACIM NEYDİ ?.. Sandığımın başında durup sayımı gözlemek ve sonrasında sonucu YSK sitesinde ki sistemle doğrulamak istedim.. Tutanakların alınıp, çuvalın mühürlenmesi benim için yeterli idi.. Daha önceki seçimlerde de sandık başındaydım.. Ve sandık numarama göre sorgulama yapamamıştım..!.. Bir önce ki seçimde doğrulama yapabilmem için bir parti üyesi olmam gerekiyordu.. Bu da yetmiyordu.. Parti adına bir dilekçe ile baş vurmalıydım.. Peki benim birey olarak bu sandığı sorgulama şansım neden olamıyordu..?.. görüşüme göre bu durum net değildi.. şeffaf bir yaklaşım, hiç değildi.. şimdi bir gelişim varsa bunu uygulamak, denemek 'te vatandaş olarak bana düşüyordu, elbet.. Önce ki seçimde verdiğim bir kararı uyguladım kısacası.. Bu seçimde YSK sandık sandık sonuçları görebilmemiz için, web sitesine bir link koymuş.. bakalım..
>>>>NE GÖRDÜM ?.. Son derece olumlu, gergin geçmeyen bir sayım ve seçim oldu... Okulda tutanağı asılan ilk sandık, benim sandığımdı.. Tutanak asıldığında saat 21:00 e yaklaşıyordu.. Oy ve ötesinden gençler gördüm.. heyecanlıydılar.. Tutanağımı benim gibi bir çok kişi fotoğrafladı.. sandığımın bulunduğu mahallenin, bariz bir farkla kazanacak kadar, CHP li olduğunu bir kez daha gördüm.. (225CHP ;  35AKP)... Verileri sandık sandık dolaşarak, CHP nin sitesine giren güler yüzlü, girgin kadının, okul sorumlusu olarak, nasılda özverili çalıştığına şahit oldum.. Bulunduğum sandıkta CHP de AKP de organizasyon açısından gayet başarılı idiler.. Ancak bu bölgede AKP nin oldukça düşük oy aldığını düşünürsek, AKP nin organizasyonunu daha olumlu gördüğümü söyleyebilirim.. Akşam yemeği geldiğinde ise AKP müşahitlerine daha iyi baktı.. CHP müşahitler akşam yemeği yemeden sayımı bitirdiler.. İzleyen gençlerin varlığı, sandık görevlilerini gerse de işlerine daha çok odaklandılar.. Yaptıkları işlerin kontrol edilmesi, her zaman için kaliteyi arttıran bir unsur bence.. Ben sandığımda kusur olmadığından o derece eminim ki..!.. 
>>>>Sayım bitip'te tahtaya rakkamlar yazıldıktan sonra muhtar seçimine girildi.. Ben de bu arada oradan, geçici bir süreliğine ayrıldım.. Geldiğimde kapıda kimse yoktu.. Sınıftan beni görmeyecekleri bir noktaya ulaştığımda, özellikle az sayıda oy almış ve müşahit i bulunmayan partilerin, "oylarını yazmasak mı?" gibisinden bir konu konuşuluyordu.. Beni görünce sustular.. Siyasete uzak kalışımın nedenlerinden biri de; siyasetin bir çıkar paylaşım aracı olarak bariz bir şekilde kullanılışıdır.. Pragmatik oluşudur.. Ancak görünen o ki, benim gibi düşünenlerin bu uzaklaşmaları, bu apolitize oluşlar, Meydanı birilerine boş bıraktı.. Görüşüm odur ki; biri atıyor biri tutuyor.. körlerle sağırlar birbirini ağırlıyor.. benim sandığımın net oluşuna inansam da.. Ben, son iki seçimde bazı eğilimlerin net olarak aktarılmadığını düşünüyorum.. Sandıkta ki varlığımız, sandığa eğilimin net bir şekilde aktarılabilmesi için önemli.. tüm arkadaşlarıma sandığı ve siyasi partileri boş bırakmayın önerisinde bulunuyorum, artık..
>>>>Umarım ülkemde ki tüm insanlar, siyasi arenada bulunup, gerektiği ölçüde taşın altına elini koyar..

Hiç yorum yok: